lørdag 19. april 2014

Siste samling før sesongstart. Nå begynner det:)






Det er snart tid for avreise her fra charterøya Gran Canaria. Påskeuka har blitt tilbragt på sykkelsetet og ved solsengene. Påske uten snø, appelsin og kvikkunsj er noe uvant, men har da hatt det fint her også. Denne gangen sammen med min samboer Rita. Ettersom hun har vært med, har vi gått litt opp på reisestandarden. H10 på Meloneraskysten var turens residens. Fint hotell og ikke så mange feite, ekle briter og tyskere. Setter egentlig ganske stor pris på småting som ferskpresset juice og god kaffe. Men blir uansett godt å komme hjem og lage sin egen havregrøt av Helios store havregryn:)

Denne samlinga har vært årets hardeste. Ikke i antall timer, men i total belastning. Har kjørt 3 hardøkter med lang varighet i løpet av ei uke. Dette for å trene spesifikt mot maratonrittene. Totalt 28 timer trening på ei uke. Derfor er beina rimelig nedkjørte her jeg sitter nå.
Jeg har for første gang hatt med terrengsykkel til charterparadis. Etter tips fra trønderbataljonen v/ Ola og Henrik tenkte jeg at det måtte prøves. Og jeg ble ikke skuffet. Veiene og stiene opp fra Puerto Rico og området rundt var meget bra. Mye stein, men knusktørt. Kunne faktisk kjøre langtur nesten bare på grus og sti. Fant også noen utrolige flytstier ned igjen mot havet. Så for den som vil trene på terrengsykkel vinterstid er faktisk dette et bra alternativ. Har hatt med slicks til terrengsykkelen og kjørt halvparten av øktene på vei. Dette for å få mer fart og lettere belastning. Egentlig ganske artig å fyke fra ræææserkongene mellom Meloneras og Puerto Rico:)


Kommende helg er det sesongstart for min del. Norgescup XC på Fiskum. Gleder meg skikkelig til å komme i gang nå. Skal kjøre en del korte ritt nå i starten for å få inn teknikk og konkurransefart. Første store maratonritt er norgescup på Birkeland 10. mai.


Hei fra Charter-Svein


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar