mandag 24. februar 2014

Cruiser stier i Torrevieja:)



Jeg er nå på sesongens andre sykkelsamling i sydligere strøk. Denne gangen er det Torrevieja ved Alicante som har meg og min DBS Core TT på besøk.
Da jeg fant ut at Anne og Kjell Storerud som har drevet Kjell Sykkel og Sport i Brumunddal nå driver med overnatting og sykkelturisme i Torrevieja, ville jeg prøve stedet. Se www.alicantebikehire.com for info om deres virksomhet. Er innlosjert hos naboen, da det var fullt hos Kjell. Ottestad SK hadde også tenkt samme tanke som meg, det er de som bor hos Kjell. Her er det super service og bevertning, og huset er også topp. Lettvint og god løsning for meg da jeg er alene på tur:)


På denne samlingen har jeg med terrengsykkelen. Både terrengdekk og slicks for landeveiskjøring. Samlingsplanen inneholder både langturer og intervalløkter i terrenget og på veien. Det viktigste er å få kjørt seg litt inn på terrengsykkelen. Ikke å lett å trene teknikk på Tynset om dagen.
Rett bak boligområdet her er det en naturpark med utrolig mange stier på kryss og tvers. Kjempefint område for å cruise litt. Og på andre siden av saltsjøen, en halvtimes sykling unna, er det store områder å utforske stier på. I dag har jeg kjørt i overkant av 4 timer terreng. For å få utforsket området kjørte jeg av og til på de samme stiene, men regner med at ut fra dagens gjennomkjørte materiale kan jeg lage en stirunde som tar oppimot 2 timer:)
Veiene i nærområdet er ganske flate. En må sykle et stykke avgårde for å komme til de virkelig lange bakkene. For min del er det greit at "landeveis"turene er ganske lette. Terrengturene tar en del på beina, så viktig å ikke kjøre seg helt i senk. I mårrå står første intervalløkta for tur. 5*10 min sone 3 i motbakke på slicks. Må vel utfordre landeveisgutta på noen KOM'er på strava..






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar